ICT onderwijs
ICT neemt in ons onderwijs een steeds belangrijkere plaats in. De maatschappij van nu vraagt van onze leerlingen ICT-kennis en –vaardigheden, daarom leren we onze leerlingen planmatig om te gaan met ICT-middelen. De leraren gebruiken ICT in hun lessen en borgen, dat de leerlingen aan de slag (kunnen) gaan met de computer(s), de ICT-programma’s en de bijbehorende software.
Uitgangspunten hierbij zijn:
- De leraren maken optimaal gebruik van het digitale bord en de bijbehorende methodesoftware
- De leerlingen hebben allemaal een persoonlijk Google for Education account
- De leerlingen kunnen aan het eind van de bovenbouw (samen)werken met de Google for Education apps (documents, presentations en in de bovenbouw mail)
- De leerlingen werken met (methode)software bij taal, rekenen, lezen en wereldoriëntatie (o.a. Ambrasoft wat de leerlingen ook thuis mogen gebruiken)
- De leerlingen kunnen een digitaal werkstuk maken met een verzorgde lay-out
- De leerlingen zijn vertrouwd met Internet. Kinderen behalen hiervoor in groep 5 het diploma "Veilig internet".
- De leraren geven opdrachten die het gebruik van het Internet stimuleren
- We beschikken over een Internetprotocol
- De leraren beschikken over voldoende ICT-kennis en –vaardigheden
- De school beschikt over technisch goede, werkende hardware zoals tablets, chromebooks, computers, touchscreens, Beebots, etc.
- De school beschikt over inhoudelijk goede (methode)software
Op de Wetering beschikken wij over een eigen systeembeheerder.